28 Aralık 2007 Cuma

Makarna Rakıya Uyar mı?


Aslında bugüne kadar hiç aklıma gelmedi, uyar mı? uymaz mı? Şimdiye kadar makarna yerken rakı içmediğimi farketmiş bulunuyorum. Aman ne büyük kayıp demenin veya hayıflanmanın bir alemi yok. Bence makarna zaten yemekten sayılmaz, kıçınızdan anlamayın makarna günün her saati, her suhunette ve dahi her fırsatta tüketildiğinden yemek sayamam, o bir temel yaşam destek ürünü. O halde pekala rakıyla yenebilinir ancak şu hususlara dikkat etmek gerekiyor. Rakıyı buzlu veya oda suhunetin altında tüketiyorsanız ve de yağlama ürünü olarak katı yağ kullanmışsanız bu iş olmaz. O katı yağ yemekle beraber erimişken buzlu rakıyla ağzınızda tekrar katılaşınca görürüm sizi. Ayrıca şu makarnaya az pişirin ki diri kalsın, suyunu da süzünce soğuk sudan geçirmeyin. Ne kadar meraklısınız lapa yemeye? Üstelik lapa makarna dolaba yakışmaz, iki gün sonra çıkarttığınızda kalıp gibi olur. Suyu süzün az biraz zitinyağı yeter. Ondan sonra gelsin ketçap,ezine peyniri, hmm enfes. Soğuk makarna! denemeye değer.

1 yorum:

EBRULİ dedi ki...

yok ben meraklı diilim lapa yemeye:)az pişirip zeytinyağlısını seviyorum.domates soslu ya da peynirli.Rakıyla denemedim.Klasiktir ya peynir,kavun.Yok makarnayı sanmıyorum.En azından ben yemem :)