6 Şubat 2008 Çarşamba

Kopi Luwak


Kopi Luwak, Sumatra da mukim civet (Paradoxurus Hermaphroditeus) adlı sevimsiz ve kötü sesli bir memelinin kahve dünyasına hediyesi. Kahve plantasyonlarını geceleri talan eden bu omnivar (her şeyi yiyen demek), en güzel kahve kirazlarını seçip yemekle meşhur. Kirazları bütün olarak yuttuğu için ertesi sabah ardında bıraktığı kahverenkli kümecikler renginin adından geldiği gibi kahve çekirdeklerinden oluşuyor. Toplanan hayvan artığı kahveler daha sonra dünya pazarların da en kıymetli kahve olarak kahve gurmelerine satılıyor.Ürünlerinin telef olduğunu gören tarım erbabını bu kahveleri toplayıp değerlendirmiş olmalarından dolayı tebrik etmek gerekiyor. Yılda tahminen 500 kilocuk üretilen(!) bu kahve o kadar yaygın ki. İnsan sormadan edemiyor civet sayısında bir artış mı var? Tam aksine dişisinin ve erkeğinin anal salgı bezlerinde bulunan aromatik maddenin kullanımı ve dahi sıkça et olarak tüketilmeleri nedeni ile sayıları tehlikeli noktaya gelmiş durumda. Üstüne üstelik bir kaç yıl önce doğuyu kavuran SARS hastalığının kaynağı olarak da iyi pişirilmemiş civet eti gösteriliyor. Bu durumda eğer matematiğiniz varsa 500 kilo kahvenin ne kadar hatırı olup kime yeteceği konusunda hesap yapabileceğinize inanıyorum.Bana gelince hadi SARS dan vaz geçtim,ben, şahsen,bizzat, kendim toplamadıkça ve kavurup içmedikçe piyasada satılan kahvelerin ne kadar sahte olduğu konusunda kolay kolay ikna olamayacağım.

Hiç yorum yok: