18 Temmuz 2008 Cuma

Balans Brau


Pirinç birasından (Efes) sıkıldıysanız İstanbul'da kendi birasını yapan bir kaç yeri denemenizde fayda var. Nevizade'nin dibinde Balo sokakta yer alan Balans adlı gürültülü mekanın altında Balans Brau yeni bir soluk. Acı metal kokulu, iyi yıkanmamış bardaklarda sunulan, her daim miktarı eksik Beyoğlu spesyalitesi (Aka fıçı Efes) den sıtkımın sıyrıldığı sıcak bir akşam gözgöze geldiğim bira (aslında "lar" zira birden fazla çeşidi var) tamamen mmm. Kendi yapımları olan biralar olabildiğince taze, pastörize ediyorlar mı, çene çalmaktan meşgul mekanın çalışanlarına soramadım ama eğer değilse daha da iyi. Kıta Avrupasının Alaman/Çek ekolüne benzese de yerli olması aslında yetenekli bir millet olduğumuzun kanıtı. Tanımasam da gıyablarında fikir ve finans sahiplerini kutluyorum. Özellikle kristal enfes, şu anda var olan en iyi bira diyebilirim. Geniş ölçekli üretim mamulu biralara sözüm yok onlarda ellerinden geleni yapıyorlar ancak gerçek bira denilince yerinde üretilmiş kendine has ve zaman zaman ufak tefek mevsimsel değişiklikleri olan bira anlaşılmalı. Üstelik fiyat olarak da malum biralardan hiç de farklı değil. Bir not da yemeklere, henüz tadamadım amma velakin gerek porsiyon boyutları gerek görünüşleri oldukça dehşetengiz. En kısa zamanda kendime bir sponsor bularak geri dönmeyi düşünüyorum..

Hiç yorum yok: