25 Eylül 2008 Perşembe

Kaz Yağı


Suni gıda çağında yaşadığımızdan maalesef kaz yağı unutuldu gitti. Oysa düne kadar özellikle Trakya da kazyağsız ne börek olurdu nede patates. Semiz kazların yağlarından elde edilen yağlar saklanır önemli günlerde yapılan yemekler için hazır bulundurulurdu. Biz unuttuk ancak kazyağı Avrupa'da tekrar yaygınlaşmaya başladı. Fransa'nın Gaskonya, Akitanya, Perigord yörelerinin aşçılarının yetiştirdiği yeni nesil Avrupa aşçıları kazyağı geleneğini tekrar canlandırıyorlar. 16-22 derece arası katılaşan 25-37 derece arası eriyen bu yağın özelliği yüksek ısıda yanmaması. Dolayısı ile fırın yemekleri, patates fırın gibi kullanım yerlerinde ideal. Kaz yağıyla fırınlanmış patates yemediysen yaşamıyorsunuz demektir. 10 dakika haşlanmış soyulmuş patatesleri 1/2 kg patatese bir çorba kaşığı hesabıyla 200 derecelik fırında bir saat tutmak yeterli. Arada çevirmeyi unutmayacağınızı umuyorum.

1 yorum:

beste dedi ki...

Her birseye yorum birakiyorum ama heyecanlandirdi beni site. Trakya'da kaz yagi yendigini bilmiyordum evdeki kaz yaglarini ne yapacagimi bilmiyordum. Kaz gogsu pisirirken nerdeyse bir bardak yagi cikiyor patateslerekismetmis demekki!