21 Ekim 2008 Salı

Uyanıklığın Böylesi Az Bulunur


Aptal Amerikalı deyimini herhalde Amerikalılar ne kadar uyanık olduklarını gizlemek için çıkartmış olmalılar. Ekmek arası köfteyi bize Hamburger, İtalyana pizzayı pizza, şerbete gaz basıp kola diye dünyaya satabilen bu milletin uyanıklığından korkmak lazım. Biz dünyevi sorunlarla ilgilenmediğimiz için pek farkında değiliz ama şişelenmiş su satışları ekolojik dengeleri bozuyor diye batı da topa tutuluyor. Gerçi oralarda işler bizden daha fazla abartıldığı için aysberg suyundan, Tanzanya maden suyuna kadar bir çok kaynak kullanılması işin boyutunu değiştiriyor. Biz mecburiyetten yani musluk suyuna güvensizliğimizden şişelenmiş su içerken onların musluk sularında bizde ki sorun yok. En azından akıyor. Bu yüzden uyanık bir kaç yatırımcı New York ta şişelenmiş New York musluk suyu satmay başlamışlar. Suyu osmoz yöntemiyle bir daha filtre ettiklerini iddia eden firma başarılı bir pazarlama kampanyası ile kriz patlamadan önce oldukça fazla su satmıştı. Şimdilerde ne yapıyorlar bilmiyorum. Öte yandan sanki bu işin buralarda da yapıldığı hissine kapılıyorum, ama bu sefer belediye suyuna sanki kaynak suyu izlenimi verilerek, nede olsa bizde küçük Amerika olacağız diye uğraşmıyormuyuz.http://tapdny.com/

Hiç yorum yok: