4 Şubat 2009 Çarşamba

Duckstein


Duckstein Alman biralarının en eskilerinden biri, 1640 yılından beri üretildiği söyleniyorlar, İlber Ortaylı gibi Alman arşivlerine girme şansım olmadığından ve Alman lisanı üzerine bilgim kıt olduğundan doğrulama şansım yok. Ancak elimde ki numune pek enfes (numune bu arada tüketildi) bu yüzden tadı hakkında az biraz ahkam kesmeden edemedim. Alkol miktarı 4.9 % olduğundan aynı miktar Efes dark şeklinde etkisi olsada bu bira esmer bira olarak sayılamayacak kadar değişik bir renge ve tada sahip, zaten Almanlar Duckstein'ı kırmızı bira diye sınıflandırıyorlar, ben ne diye sınıflandırırm bilemiyorum. Bu 500 yıllık reçete Lutter nehrinin sularıyla imal ediliyormuş, umarım arıtıyorlardır zira birayı içtik, ayrıca üretimden sonra kayın fıçılarda bekletiliyormuş, bence bira için fazla bir ihtimam diye bakıyorum.Olsa olsa eskiden aluminyum fıçı olmadığından kalan bir muhafazakarlık, yada pazar değerini arttırmaya yönelik bir kalıntının parlatılması diye bakıyorum. Zira Duckstein'ın sahipleri meşhur Carlsberg grubu iyi bir satış noktası bulmuşlar. Tadı damağımızda kaldı Almanya'dan geleceklere duyurulur.

Hiç yorum yok: