20 Şubat 2009 Cuma

Tuzlu Kestane


İnsanın vakti olmayınca bazen zamanında yazması gerekenleri zamanı geçince yazılır hale geliyor, işte benim durumunda bu, hesapta Çin yeni yılında bir yığın yazı yazacaktım ama gel gör ki geldi geçti, ama kestaneyi kaçırmayalım diyorum, malum mevsim dışı bulmak öyle kolay değil. Efendim tuzlu kestane olurmu diyenlere neden olmasın diyerek başlamak istiyorum. Zaten bu cin fikirde bana ait değil, Portekizliler tuza gömerek pişirdiğinden sadece onların Castanhas assadas dedikleri kızarmış kestane olgusunu eve uyarladım. Deneyin göreceksiniz pek ala oluyor, aslında olmaması içinde hiçbir sebep yok zira pişerken kabuğunu öyle güzel kurutuyor ki kestane soymak yer fıstığı yemek gibi bir eyleme dönüşüyor, yani bira, maç, kestane fena olmuyor. Kestanelerin karizmalarına ufak bir çizikten sonra fırını 180 C ye ısıtın, ardından kestaneleri bolca suyla yıkayıp bir güzel ıslatın. Sıra tuza geldi (şu turşuluk denilen tuzlardan kullanırsanız kestanelerin hem tuzu kaçmaz hemde zehir zemberek olmaz), tuzu bir fırın tepsisine yerleştirdiğiniz kestenelerin üzerine bolca serpin ve fırına verin. Kestanelerin boyutuna göre 20 dk ile yarım saat arası pişmeleri gerekiyor, benim aldıklarım en ucuz cinsinden yani nohut gibi olduğundan çok çabuk oluyor. Bu arada karizma çizim işlemini iyi yapmaz iseniz arada bir iki kestanenin çatlayıp patladığını fırında gezindiğini görürsünüz, kapak koymada iyi fikir değil sadece fırını açarken dikkatli olun yeter.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bir bursalı olarak kestaneye zaten bayılırım. patlamış mısır, çerez ve cips gibi bol tuzlu yenen kalorili mahlukata da dayanamam.
Bu durumda kısa bir at mantığı (düz mantık) bile yürütünce bu tuzlu kestanenin benim için bulunmaz bir tarif ve lezzet olduğunu düşünüyorum. Haftasonu gerekli çalışmayı yapıp en kısa zamanda eşsiz lezzetini denemem lasııııımmmm...
Thank you in a bunch :)