2 Temmuz 2009 Perşembe

Royal Jelly


Bugün şu alternatif tıpçı şarlatanların baştaçlarından biri olan Royal Jelly den bahsetmek istiyorum, uzun zamandır her baharatçının rafını süsleyen bu zımbırtının ne olduğunu ne işe yaradığını anlamaya çalışıyorum. Biliyorsunuz hayatında ot görmemiş herkes bu aralar ot doktoru kesildi. Öte yandan yumurta haşlamayı bilmeyen, sevimsiz ve yemeği ağzına götüremeyen "ben bunu Paris'te Chez Mascara'da yemiştim" derken ağız şapırtan tv gurmelerinin ortalıkta fink attığı bir dönemdeyiz ya, bende bunlara inat nerede gerçek uzman varsa peşine düştüm. Sonunda Royal jelly'nin ne olduğunu uzmanların ağzından öğrendim. Efendim royal jelly denilen madde aslen arıların bebek mamasıymış. Şimdi bebek dedim diye aklınıza sevimli arı-Mayacıklar gelmesin, bunlar o altıgen peteklerdeki larvalar, özellikle genç amele arıların başlarında yer alan bir kısım bezeden üretilen royal jelly (nerelerinden çıkıyor sormayın) maması kraliçe arının mekanında toplanıyormuş. B5, B6 ve az biraz c vitamini içeren, arı larvalarının büyüme esnasında gerekli bedensel ihtiyaçalarını gidermek için gereken, anti-bakteriyel, biotik, amino asit ne varsa içeriyormuş. Vee en önemli özelliği kovana yeni bir kraliçe gerektiğinde bolca beslenen seçilmiş larva nın yumurtalıklarının oluşmasını sağlıyormuş. E akıl yordamıyla bakıldığında bu maddeyi yemek bizede iyi gelir gibi görünüyor, ancak arıcılar ve doktorlar bu konuda çok temkinli, öncelikle bir mevsimde bir kovandan olsa olsa en fazla 300-400 gr elde ediliyormuş, sabahın köründe toplayıp buzdolabına konmaz ise anında bozuluyormuş. Öyle balmumuna koymak falanda para etmiyormuş. Öte yandan doktorlar çok daha temkinli, evet işe yarayabilir bazı hastalıklarda bağışıklık sistemine iyi glelbilen madde içeriyor ama yediğiniz anda mide asitleri bunları yok ediyor diyorlar. Üstelik klinik araştırmalar son derece yetersiz olduğundan, etkileri, yan etkileri ve tabi doz durumu pek muallakmış, ve gelelim diğer noktaya allerjiniz varsa kesinlikle uzak durmanız gerekiyor, neticede arı larvası değilsiniz vede ölüm riski var, benden aktarması.

Hiç yorum yok: