24 Eylül 2009 Perşembe

Zahtermacun


Sonbaharı seviyorum, mevsim geçişleri bana bir tembellik veriyor ki sormayın gitsin. İnsan sakin bir kıyı da denizi seyredip yan gelip yatmalı, diyor beynimin bir tarafı bu ağustos böceği tarafım, karınca tarafım da çalış yahu, kış geliyor aç kalacağız diye keyfimi kaçırmaya çalışıyor. Karıncaları oldum olası sevmem, cırcır böcekleri ise bana yazı hatırlatır, malum masalı da boş verin, doğru olsaydı cırcır böceklerinin soyu tükenirdi çoktan. Şimdi cırcır böceği olmak isteyenlere tembelce tarifler mevsimi diyorum, fazla yorulmayalım son güneşin tadını çıkaralım ve gözümüze müşterilerine hizmette kusur etmeyen bir lahmacuncu yada pide fırını kestirelim. Zahtermacun tabi ki benim uydurmam, Gaziantep ve dahi güneyi taraflar da sıkça yapılan zahterli ekmek, pide gibi ürünlerden esinlendiğim bir uydurukluk ama uyduruk dedik diye denememezlik etmeyin, sonra pişman olursunuz. Önce bir demet taze zahteri elde ediyoruz. Sonra kalın saplarından ayıklayıp mutfak robotuna dolduruyoruz, içine bir ince belli çay bardağı halis sızma zeytinyağı, büyükçe 1 yada iki limonun suyunu ve biraz sumak ekliyoruz. Tuzla ezilmiş bir iki diş sarımsak ve dahi istiyorsanız ekstra tuz ekleyip bir güzel çeviriyoruz. Şimdi ortaya cıvık pesto misali bir ezme çıkmış olmalı. İçine bir avuç kavrulmamış susam ekleyip karıştırıyor ve fırının yolunu tutuyoruz. "Sayın ustam" diye soruyorsunuz, "ince kaplarsanız kaç lahmacun yaparsınız ?"diyorsunuz,(lütfen ustalarımıza siz diye hitab edin Anadolu'da beleş yemek ve program peşin de koşan uyuz tv sunucuları gibi kabalaşmayın, "anlat bakalım ne yaptın usta?" diye ukalalık kesmeyin, çok kızıyorum haberiniz olsun!), ustanız size ne kadar çıkacağını söyler. Zahtermacunuz pişerken ortalık enfes bir şekil de kokmaya başlayacak ve başınızda bir kalabalık toplanacaktır, muhtelif sorulara hazırlıklı olun. Parasını öder ödemez eve koşun, çıtırken bir başka enfes oluyor.

4 yorum:

Eda dedi ki...

Renk beni baştan çıkarmaya yetti bile :)
Bu fikir müthiş, hepsi gibi tabi ki, ama bu bir başka :) çok sevdim..

levent dedi ki...

Son Efendimize uyduk, yaptık ama bizde kurusu vardı G.Antep işi haşladık sonra tarifi uyguladık hocam müthiş oluyor ya.

Farozlu dedi ki...

ağzımızın suyu akıyor bakınca bide zahter nerede bulunur söyleseniz iyi olacak. bizim karadeniz de aradım sordum bileni bulamadım.

Mimosa Café+Design dedi ki...

gerçekten iyi bir fikir. elinize sağlık.